Thursday, 5 November 2015

দুআষাৰ সেইসকললৈও


সাধাৰণতেই নাৰীবাদ বুলি ক'লেই মানুহৰ মনলৈ অহা ধাৰণাটো হ'ল ই এনে এক মতাদৰ্শ যি কেৱল পুৰুষসকলৰ বিৰোধিতা কৰি সমাজত নাৰীৰ আধিপত্য স্থাপনৰ হকে চেষ্টা কৰে।এনে এক ভুল ধাৰণা তথা শংকাৰ বশৱৰ্তী হৈ বহু পুৰুষৰ নিজে নাৰীৰ শত্ৰু নহলেও নাৰীবাদ শব্দটোৰ প্ৰতি এলাৰ্জী আছে আৰু নাৰীবাদী বুলি কিবা কথা শুনা পালেও ভিতৰি বেয়াই পায়।
পুৰুষ মাত্ৰেই সকলোৱে নাৰীক অপকাৰ, অপমান কৰিবলৈ সাজু হৈ নিশ্চয় নাথাকে।আধুনিক শিক্ষাই হয়তো শিক্ষিত চামক অন্ততঃ আক্ষৰিক অৰ্থত নাৰী পুৰুষৰ সমান বুলি নহলেও পুৰুষতকৈ কোনো গুণে কম নহয় বুলি ভাবিবলৈ শিকাইছে। গতিকে নাৰীৰ শাৰীৰিক দুৰ্বলতা, কেতিয়াবা বহু নাৰীয়ে নিজে প্ৰকাশ কৰা নিৰ্ভৰশীলতাৰ বাবে বা তেঁওলোকৰ জীৱনলৈ আগবঢ়োৱা অপৰিসীম ত্যাগ আৰু সহযোগিতাৰ বাবেই বহু পুৰুষে প্ৰায়ে নাৰীক আদৰ আৰু শ্ৰদ্ধাৰ দৃষ্টিৰে চাবলৈ যত্ন কৰে। কিন্তু এয়া যথেষ্ট হয় জানো? মূলতঃ হেজাৰ হেজাৰ বছৰীয়া পুৰুষতান্ত্ৰিক ব্যৱস্থাই গঢ় দিয়াৰ ফলত এনে স্নেহশীল পুৰুষসকলো বহুসময়ত নিজৰ ষ্টেৰিঅটাইপ চৰিত্ৰৰ পৰা নিজে গম নোপোৱাকৈয়ে ওলাই আহিব নোৱাৰে। সেয়ে হয়তো পিন্ধা-উৰা, থকা-মেলা, বাহিৰত থকাৰ সময় আদিক লৈ নিজে ভাল বুলি ভবা কিছুমান নিয়ম নাৰীসকলে মানি চলাটো পচন্দ কৰিবলৈ লয়।
এই অভিভাৱকগিৰীৰ পৰা নাৰীসকল মুক্ত হ'বনে? অন্ততঃ নিজে চিন্তা কৰিব জনা নাৰীসকল? এই অভিভাৱকত্ব খটোৱা ধৰণটো যে কেৱল নাৰীসকলৰ নিৰাপত্তাৰ বাবেই নহয় বৰঞ্চ ব্যক্তিত্বৰ ওপৰত অহৰহ আঘাত কৰি থকা একো একোপাত ছুৰী তাক এই দেখাত স্নেহশীল বহু পুৰুষেও অনুভৱ কৰিব নোৱাৰে। আচলতে চিধা-চিধি তাৰ বাবে তেঁওলোকক তাৰ বাবে দোষ দিয়া উচিত নহব চাগৈ। তাৰ বাবে মহিলাসকলেও হোৱাই-নোহোৱাই মহিলা হোৱা সুবিধা লোৱা এৰিব লাগিব ( victim feminism?! ) আৰু পুৰুষসকলেও মহিলাৰ ঠাইত নিজক ৰাখি মানসিক স্তৰত সমতা আৰু আত্মসন্মানৰ দিশটো চালি-জাৰি চাব লাগিব।
কৃষ্ণাংগ নেতা ফ্ৰেডৰিক ডগলাচে কৈছিল যে মহিলাসকল ন্যায় আৰু প্ৰশংসা দুয়োটা পোৱাৰে যোগ্য। কিন্তু যিকোনো এটা এৰি এটা লবলৈ দিলে আগৰটোতকৈ পিছৰটো এৰি দিয়াই ভাল হ'ব। গতিকে নাৰীক সদায় ত্যাগ আৰু ধৈৰ্যৰ প্ৰতীক, মহিমাময়ী, সংস্কৃতিৰ ধ্বজাবহনকাৰী আদি বিশেষণেৰে প্ৰশংসা কৰিলেই যথেষ্ট হব জানো? নাৰীৰ শৰীৰটোৰ নিৰাপত্তাৰ নামতেই নানানটা বাধাই প্ৰকৃত সমস্যা সমাধান কৰিবনে? বেমাৰ ভাল নকৰি বেমাৰৰ লক্ষণ ভাল কৰিবলৈ যোৱাৰ দৰে কথা এইটো।
ক'ব বিচাৰিছিলো আন এক শ্ৰেণীৰ পুৰুষৰ কথাহে। সাধাৰণতে জঘন্য মানসিকতাৰ এচাম আৰু ওপৰত কোৱা ধৰণৰ শ্ৰেণীৰ পুৰুষৰ বাহিৰেও আন এটা শ্ৰেণীৰ পুৰুষ সংখ্যাত তাকৰ হলেও আছে । অৱশ্যে দিনে দিনে এওঁলোকৰ সংখ্যা হয়তো বাঢ়িব লাগিছে।এওঁলোকৰ বাবে নাৰী কেৱল ভোগৰ সামগ্ৰী নহয় অথবা নহয় কেৱল দেৱীৰ প্ৰতীক।এওঁলোকে অত্যন্ত স্পষ্ট ভাষাৰে পুৰুষতন্ত্ৰৰ বিৰোধিতা কৰি নাৰীক প্ৰথমে মানুহ হিচাপে বিচাৰ কৰি সহায় নহয় বৰঞ্চ সহযোগিতা কৰিবলৈ আহিছে। ভাৱ হয়, যিসময়ত পুৰুষতান্ত্ৰিক মানসিকতাৰ পৰা স্বয়ং শিক্ষিতা নাৰীসকলো মুক্ত নহয়, তেনেস্থলত এই চাম পুৰুষ মহিলাৰ সম অধিকাৰৰ বাবে কেনেকৈ ইমান মুকলি মনেৰে ওলাই আহিছে। পুৰুষতন্ত্ৰৰ বিৰোধিতা কৰা মহিলাৰ দৰেই এইসকল পুৰুষো চিকাৰ হয় টিটকাৰী, ঠাট্টা-মস্কৰাৰ। পুৰুষৰ পৰা বেছিকৈয়ে। আনহাতে মহিলাসকলেও তেঁওলোকক প্ৰথমে সন্দেহৰ চকুৰে চোৱাৰ অৱকাশ থাকে।
অৱশ্যে এই সন্দেহ অমূলক হোৱাই ভাল। এই নতুনচাম পুৰুষলৈ হেজাৰ ধন্যবাদ যি পুৰুষতান্ত্ৰিক সমাজখনৰ গঞ্জনাৰ উপৰিও কেতিয়াবা উগ্ৰ নাৰীবাদীসকলৰ ৰোষৰ সন্মুখীন হোৱাৰ বিপদ নেওচিও আহিছে মহিলাসকলক মানসিক ভাৱে সমান বুলি ভাবিবলৈ। সুস্থ আৰু সম অধিকাৰৰ মানসিকতা গঢ়ি তুলিবলৈ, নাৰীৰ প্ৰতি কেৱল গুৰুতৰ অপৰাধেই নহয় বৰং সমাজৰ চকুত নপৰা অন্যায়বোৰো ৰোধ কৰাৰ ক্ষেত্ৰত দুগুণ সাহসেৰে ওলাই অহা আপোনালোকৰ সহযোগিতা কিমান কামত আহিব সেয়া বুজাই ক'ব লাগে জানো ? smile emoticon

No comments:

Post a Comment